Programul de reconversie profesională, Java Developer este conceput să ofere cursantului pregătirea necesară unui job de entry level (nivel începător) în această ramură a industriei IT. Dacă simți că jobul pe care îl ai în prezent nu îți mai aduce satisfacții profesionale sau în urma contextului pandemic locul tău de muncă a fost restructurat, acum este o ocazie bună de a dezvolta abilități noi ca să-ți relansezi cariera. Rolul unui program de reconversie este tocmai acela de a te ajuta să te repoziționezi profesional.
Programul Java Developer îți poate deschide perspective noi în carieră și îți oferă cunoștințe de bază pentru a putea aplica la un job de actualitate pe piața IT. La finalizarea cursului ai posibilitatea de a te perfecționa și de a te angaja pe un post în calitate de junior.
Avantajul de a participa la acest curs este acela că poți parcurge lecțiile în ritm propriu. Sesiunile înregistrate îți oferă posibilitatea de a relua materialele ori de câte ori simți că informația mai trebuie parcursă.
În 80% din timpul alocat la curs faci practică realizată în IDE-ul IntelliJ care explică conceptele fundamentale ale limbajului de programare precum și ale principalelor concepte de programare orientata pe obiecte. De asemenea, pe parcurs vei trece și printr-o multitudine de exerciții care simulează situații reale, dezvoltate pentru fiecare lecție din curs.
Cu acest curs ai o introducere în activitatea de producție a unui proiect software. Un astfel de curs îți formează o înțelegere de ansamblu asupra a ceea ce face un programator și ce task-uri trebuie să îndeplinească, în funcție de cerințele punctuale dintr-un proiect: proiectare de software (creare de clase si ierarhii, precum si de module si pachete de utilitare refolosibile), întreținere si îmbunătățirea codului sursa existent, gestionarea codului sursa folosind un sistem de gestiune a codului sursa (Git), expunere API pentru aplicații web sau mobile, etc.
Cursul te învață sa programezi în Java fără să fi avut experiența anterioară. În plus, înveți să gestionezi codul sursă într-un proiect software și să setezi IDE-ul pentru a lucra cu Java. Toate subiectele tratate în curs au aplicabilitate imediată în orice job care implică atât cunoștințe cât și experiența în lucrul cu Java.
La finalul programului de reconversie profesională poți adăuga cursul în portofoliu ca experiență de programator începător și să apeși butonul #CTRL+N(ew) ca să dai startul carierei tale în IT!
Conceput din 20 de lecții a câte 4 ore fiecare, 1 lecție pe săptămână, programa analitică are rolul de a-ți pune bazele în domeniul IT și de a te pregăti pentru rolul de Java Junior Developer în piața muncii.
Procesul de învățare are două părți principale: învățarea informațiilor tehnice și practicarea tehnicilor de scriere a codului. Prin urmare, trebuie să accesezi și să profiți de toate resursele pe care ți le punem la dispoziție ca să înveți și să devii suficient de competent(ă) pentru a începe să îți dezvolți propriul tău proiect.
La sfârșitul fiecărei săptămâni de curs ai parte de teme constructive pentru a asimila cât mai bine informațiile parcurse la cursuri. Toți cursanții au acces la un grup de sprijin coordonat de instructor. În cadrul acestuia poți adresa diverse întrebări dacă ai nelămuriri despre ceea ce ai învățat sau despre challenge-urile fiecărei săptămâni.
De asemenea, instructorul îți pune la dispoziție și materiale de studiu suplimentare care vin în ajutorul tău și conțin informații care explică în profunzime anumite concepte (acolo unde este necesar).
Examenul final constă într-o evaluare practică pe un computer cu acces la internet. La finalul cursului, vei putea înțelege în ansamblu conceptele de bază până la cele medii ale limbajului de programare Java și cum poți folosi Java pentru a dezvolta diferite tipuri de aplicații.
Lesson 1 – Introduction – Java Virtual Machine
– JRE and JDK
– What is bytecode?
– .java files and .class files
– Setting up Intellij and OpenJDK
– Your first Java application in Eclipse
– Java Deliverables: how to create a JAR
– Java Operators
– Expressions, statements and blocks
– If-then-else
– switch
– while and do-while
– for
– break, continue and return
Lesson 2 – Code Management
– Version Control
– SVN, Mercurial, Git
– Git Setup
– Github, push your first code into Github
– Comments
– Write inline comments
– Write documentation comments
– Packages
– How to organize your code in packages
– special packages inside a java program
– Run a java program
– Normal mode
– Debugging mode
– Run with special arguments
– Examples & exercises
Lesson 3 – Classes, objects and variables
– What is a class and what is an object?
– The content of a class
– Class definition and fields definition
– Constructors definition
– Methods definition
– Primitive data types
– Arrays
– Variables
– Java Keywords
– Constructors
– this and super keywords
– Declaring objects
– Writing function guidelines
– What is a function and what is its general purpose
– toString(), hashCode(), equals()
– Getters and setters
Lesson 4 – Inheritance, polymorphism, encapsulation and abstraction
– Object oriented programming principles
– Inheritance
– Overloading and Overriding methods
– Polymorphism
– Encapsulation
– Java access modifiers
– Abstraction
– Why do we need abstract classes and interfaces at the same time? Can’t we just use one of
– them?
– Static methods, constants and final classes
– Static initialization block
– Non-static initialization block
Lesson 5 – Memory allocation and deallocation for an object
– Heap and stack not heap vs stack
– Instance variables and method variables allocation
– String and String pool
– Garbage collection in Java
– Constructors. Calling and overloading
– Autoboxing and unboxing
Lesson 6 – Treating exceptions in Java
– Exceptions and errors
– Catch or specify requirement
– How are exceptions treated in Java
– try-catch block
– finally block
– Catching multiple exceptions
– throw and throws
– Try with resources
Lesson 7 – Java Specials
– Inner classes, anonymous classes and local classes
– Inner Class
– Local class
– Anonymous classes
– Enums
– Working with files
– java.io classees
– Scanning input from files
– java.nio classes
– Working with dates
– Calendar implementation
– Date time API implementation
Lesson 8 – Annotations and Generics
– What is an annotation?
– Predefined annotations in Java
– @Override
– @Deprecated
– @SuppressWarnings
– Annotations that apply to other annotations
– Defining an annotation
– Places you can use annotations
– Generics
– Raw types and parameterized types
Lesson 9 – Advanced generics and annotations – Regular expressions
– Advanced Annotations
– Java 8 annotations. Functional Interface
– Using our own annotations. Annotation processor
– Advanced Generics
– Bounded type parameters
– Wildcards
– Regular Expressions
Lesson 10 – Java Collections Framework
– Java Collections Framework – an introduction
– List interface
– List operations
– Set interface
– Set operations
– SortedSet
– Implementation of the Comparable interface
– Comparator anonymous class at SortedSet creation time
– Queue interface
– Queue operations
– Deque interface
– Map interface
– Map operations
Lesson 11 – Java Collections traversing – Lambdas – Streams
– Java Collections traversing
– for-each construct
– Iterator
– Aggregate operations
– Java Collections ordering
– Lambda expressions
– Streams
– Pipelines
– Aggregate operations
– Reduction
Lesson 12 – Multithreading and parallelism
– Threads and Runnable
– Controlling the execution flow – sleep and yield
– Executors
– Shutting Down Executors
– Callable – Tasks that return a result
– Shared resources
– Tasks Cooperation
– wait() and notifyAll()
Lesson 13 – Threads, Sockets
– Atomic Variables
– Volatile keyword
– Immutable objects
– Parallel programming pitfalls
– Deadlock
– Starvation
– Race condition iv. Livelock
– Client Socket
– Server Socket
– Examples & Exercises
Lesson 14 – JDBC
– Maven
– JDBC Architecture
– Important classes for JDBC
– Start a Derby Server
– Create a Derby Database
– Create Person table
– Connect to a Database in Java
– Table column names
Lesson 15 – Designing and implementing a calculator in Java FX and Scene Builder – part 1
– Introducing JavaFX and SceneBuilder
– History of JavaFX
– FXML
– JavaFX application structure
– Creating a simple JavaFX application with coding
– Creating 3D objects in JavaFX
– Scene Builder
– Designing your first window in Scene Builder
– Handling events with Java code
– Requirements for the calculator
– Building the layout
– Try it out
Lesson 16 – Designing and implementing a calculator in Java FX and Scene Builder – part 2
– Prepare for the logic implementation
– Implementing a calculator in Scene Builder
– Adding the onAction methods in the controller
– Adding and linking the TextArea field
– Implement logic to show numbers in the TextArea
– Implement logic for clear, comma and math operations
– Implementing logic for evaluation
– Deciding which operation to perform
– Finding the operands
– Writing the result to TextArea
– Finishing touches
– Rejecting all other characters besides the ones on the buttons
– Clearing the TextArea after a successful operation
– Evaluate the operation when pressing Enter or =
Lesson 17 – Hibernate & Spring – MVC, Web API & Code Generation
– What is Hibernate?
– DIfferent ORMs
– POJO
– LOMBOK
– Mapping tables to POJO
– Hibernate Code First vs Database First
– MVC (Model View Controller pattern)
– What is a Web API
– HTTP Verbs
– JSON / XML
– Thymeleaf
– Spring and Spring Boot
– Application Context
– Dependency injection
– Aspect-Oriented Programming
– MVC in Spring
– Mapping Requests to POJO
Lesson 18 – Unit testing & Clean Code
– Clean Code
– Why is Clean Code Important
– General code writing guidelines
– DRY Principle
– Kiss principle
– Yagni Principle
– Unit Testing
– JUnit Framkework
– Unit tests vs Integration Tests
– JUnit API
– Mockito Framework
– Decoupled Code And Unit Tests
Lesson 19 – Spring & Hibernate project
– Setting up Spring and Hibernate
Lesson 20 – Spring & Hibernate project
– Adding interface and API to our project
Cursurile se desfășoară exclusiv online, în limba română, pe o platformă de învățare dedicată și vor fi urmate în ritmul propriu; nu ești condiționat(ă) de o zi și o oră anume pentru prezența la curs, ci studiezi de oriunde dorești și oricând poți. Noi recomandăm studierea unei lecții pe saptămână.
După promovarea examenului final primești o diplomă de finalizare curs care atestă competențele dobândite. Aceasta poate fi trecută în CV. Diploma este recunoscută de companiile și industria IT. Programul CTRL+N este un program independent de programele inițiate de Ministerul Educației.
De asemenea vei primi și un link pentru activarea unei insigne digitale. Aceasta reprezintă o dovadă oficială a pregătirii tale și poate fi încărcată în profilul de LinkedIn sau distribuită pe alte platforme social media.
Periodic se organizează întâlniri live cu trainerii, de tip Meetup Q&A, pe platforma Cisco Webex; acestea vor fi publicate în calendarul din platforma de învățare în momentul în care, împreună cu trainerul, stabilim data și ora la care vor avea loc. Prezența la aceste întâlniri este opțională.
Toate cursurile CTRL+N sunt construite de la zero și nu necesită cunoștințe anterioare nici din domeniul IT, nici de matematică. De asemenea, nu există limită minimă de studii.
Unul din cele mai importante criterii în recrutare este proiectul pe care îl lucrezi în cadrul cursului. De asemenea și exercițiile propuse de instructor au un rol. Toate acestea vor reprezenta potofoliul tău, având astfel baza pe care vei începe să construiești și să te dezvolți.
Chiar dacă noi nu te vom ajuta activ în găsirea unui job, dacă urmezi sfaturile instructorilor noștri și realizezi proiectul din curs, vei avea șanse mai mari să fii selectat/ă pentru interviu deoarece angajatorul va putea valida cunoștințele dobândite de tine pe parcursul programului.
Curs de reconversie profesională în IT
Programul de reconversie profesională, Java Developer este conceput să ofere cursantului pregătirea necesară unui job de entry level (nivel începător) în această ramură a industriei IT. Dacă simți că jobul pe care îl ai în prezent nu îți mai aduce satisfacții profesionale sau în urma contextului pandemic locul tău de muncă a fost restructurat, acum este o ocazie bună de a dezvolta abilități noi ca să-ți relansezi cariera. Rolul unui program de reconversie este tocmai acela de a te ajuta să te repoziționezi profesional.
Programul Java Developer îți poate deschide perspective noi în carieră și îți oferă cunoștințe de bază pentru a putea aplica la un job de actualitate pe piața IT. La finalizarea cursului ai posibilitatea de a te perfecționa și de a te angaja pe un post în calitate de junior.
Java este un limbaj de programare care este utilizat pentru producerea și dezvoltarea unui număr mare de aplicații software.
Platformele Java sunt utilizate pe o scară largă în programare și soluții software aplicate. Nevoia de programatori care cunosc Java a crescut tot mai mult pe piața IT pentru că este un limbaj foarte răspândit și este utilizat pentru crearea de aplicații. Comparativ cu alte limbaje de programare precum C++ sau C, Java este mult mai accesibil prin modul în care asimilează informația întrucât dă foarte puține erori.
Avantajul de a participa la acest curs este acela că poți parcurge lecțiile în ritm propriu. Sesiunile înregistrate îți oferă posibilitatea de a relua materialele ori de câte ori simți că informația mai trebuie parcursă.
În 80% din timpul alocat la curs faci practică realizată în IDE-ul IntelliJ care explică conceptele fundamentale ale limbajului de programare precum și ale principalelor concepte de programare orientata pe obiecte. De asemenea, pe parcurs vei trece și printr-o multitudine de exerciții care simulează situații reale, dezvoltate pentru fiecare lecție din curs.
Cu acest curs ai o introducere în activitatea de producție a unui proiect software. Un astfel de curs îți formează o înțelegere de ansamblu asupra a ceea ce face un programator și ce task-uri trebuie să îndeplinească, în funcție de cerințele punctuale dintr-un proiect: proiectare de software (creare de clase si ierarhii, precum si de module si pachete de utilitare refolosibile), întreținere si îmbunătățirea codului sursa existent, gestionarea codului sursa folosind un sistem de gestiune a codului sursa (Git), expunere API pentru aplicații web sau mobile, etc.
Cursul te învață sa programezi în Java fără să fi avut experiența anterioară. În plus, înveți să gestionezi codul sursă într-un proiect software și să setezi IDE-ul pentru a lucra cu Java. Toate subiectele tratate în curs au aplicabilitate imediată în orice job care implică atât cunoștințe cât și experiența în lucrul cu Java.
La finalul programului de reconversie profesională poți adăuga cursul în portofoliu ca experiență de programator începător și să apeși butonul #CTRL+N(ew) ca să dai startul carierei tale în IT!
Conceput din 20 de lecții a câte 4 ore fiecare, 1 lecție pe săptămână, programa analitică are rolul de a-ți pune bazele în domeniul IT și de a te pregăti pentru rolul de Java Junior Developer în piața muncii.
Procesul de învățare are două părți principale: învățarea informațiilor tehnice și practicarea tehnicilor de scriere a codului. Prin urmare, trebuie să accesezi și să profiți de toate resursele pe care ți le punem la dispoziție ca să înveți și să devii suficient de competent(ă) pentru a începe să îți dezvolți propriul tău proiect.
La sfârșitul fiecărei săptămâni de curs ai parte de teme constructive pentru a asimila cât mai bine informațiile parcurse la cursuri. Toți cursanții au acces la un grup de sprijin coordonat de instructor. În cadrul acestuia poți adresa diverse întrebări dacă ai nelămuriri despre ceea ce ai învățat sau despre challenge-urile fiecărei săptămâni.
De asemenea, instructorul îți pune la dispoziție și materiale de studiu suplimentare care vin în ajutorul tău și conțin informații care explică în profunzime anumite concepte (acolo unde este necesar).
Examenul final constă într-o evaluare practică pe un computer cu acces la internet. La finalul cursului, vei putea înțelege în ansamblu conceptele de bază până la cele medii ale limbajului de programare Java și cum poți folosi Java pentru a dezvolta diferite tipuri de aplicații.
Lesson 1 – Introduction- Java Virtual Machine
– JRE and JDK
– What is bytecode?
– .java files and .class files
– Setting up Intellij and OpenJDK
– Your first Java application in Eclipse
– Java Deliverables: how to create a JAR
– Java Operators
– Expressions, statements and blocks
– If-then-else
– switch
– while and do-while
– for
– break, continue and return
Lesson 2 – Code Management
– Version Control
– SVN, Mercurial, Git
– Git Setup
– Github, push your first code into Github
– Comments
– Write inline comments
– Write documentation comments
– Packages
– How to organize your code in packages
– special packages inside a java program
– Run a java program
– Normal mode
– Debugging mode
– Run with special arguments
– Examples & exercises
Lesson 3 – Classes, objects and variables
– What is a class and what is an object?
– The content of a class
– Class definition and fields definition
– Constructors definition
– Methods definition
– Primitive data types
– Arrays
– Variables
– Java Keywords
– Constructors
– this and super keywords
– Declaring objects
– Writing function guidelines
– What is a function and what is its general purpose
– toString(), hashCode(), equals()
– Getters and setters
Lesson 4 – Inheritance, polymorphism, encapsulation and abstraction
– Object oriented programming principles
– Inheritance
– Overloading and Overriding methods
– Polymorphism
– Encapsulation
– Java access modifiers
– Abstraction
– Why do we need abstract classes and interfaces at the same time? Can’t we just use one of
– them?
– Static methods, constants and final classes
– Static initialization block
– Non-static initialization block
Lesson 5 – Memory allocation and deallocation for an object
– Heap and stack not heap vs stack
– Instance variables and method variables allocation
– String and String pool
– Garbage collection in Java
– Constructors. Calling and overloading
– Autoboxing and unboxing
Lesson 6 – Treating exceptions in Java
– Exceptions and errors
– Catch or specify requirement
– How are exceptions treated in Java
– try-catch block
– finally block
– Catching multiple exceptions
– throw and throws
– Try with resources
Lesson 7 – Java Specials
– Inner classes, anonymous classes and local classes
– Inner Class
– Local class
– Anonymous classes
– Enums
– Working with files
– java.io classees
– Scanning input from files
– java.nio classes
– Working with dates
– Calendar implementation
– Date time API implementation
Lesson 8 – Annotations and Generics
– What is an annotation?
– Predefined annotations in Java
– @Override
– @Deprecated
– @SuppressWarnings
– Annotations that apply to other annotations
– Defining an annotation
– Places you can use annotations
– Generics
– Raw types and parameterized types
Lesson 9 – Advanced generics and annotations – Regular expressions
– Advanced Annotations
– Java 8 annotations. Functional Interface
– Using our own annotations. Annotation processor
– Advanced Generics
– Bounded type parameters
– Wildcards
– Regular Expressions
Lesson 10 – Java Collections Framework
– Java Collections Framework – an introduction
– List interface
– List operations
– Set interface
– Set operations
– SortedSet
– Implementation of the Comparable interface
– Comparator anonymous class at SortedSet creation time
– Queue interface
– Queue operations
– Deque interface
– Map interface
– Map operations
Lesson 11 – Java Collections traversing – Lambdas – Streams
– Java Collections traversing
– for-each construct
– Iterator
– Aggregate operations
– Java Collections ordering
– Lambda expressions
– Streams
– Pipelines
– Aggregate operations
– Reduction
Lesson 12 – Multithreading and parallelism
– Threads and Runnable
– Controlling the execution flow – sleep and yield
– Executors
– Shutting Down Executors
– Callable – Tasks that return a result
– Shared resources
– Tasks Cooperation
– wait() and notifyAll()
Lesson 13 – Threads, Sockets
– Atomic Variables
– Volatile keyword
– Immutable objects
– Parallel programming pitfalls
– Deadlock
– Starvation
– Race condition iv. Livelock
– Client Socket
– Server Socket
– Examples & Exercises
Lesson 14 – JDBC
– Maven
– JDBC Architecture
– Important classes for JDBC
– Start a Derby Server
– Create a Derby Database
– Create Person table
– Connect to a Database in Java
– Table column names
Lesson 15 – Designing and implementing a calculator in Java FX and Scene Builder – part 1
– Introducing JavaFX and SceneBuilder
– History of JavaFX
– FXML
– JavaFX application structure
– Creating a simple JavaFX application with coding
– Creating 3D objects in JavaFX
– Scene Builder
– Designing your first window in Scene Builder
– Handling events with Java code
– Requirements for the calculator
– Building the layout
– Try it out
Lesson 16 – Designing and implementing a calculator in Java FX and Scene Builder – part 2
– Prepare for the logic implementation
– Implementing a calculator in Scene Builder
– Adding the onAction methods in the controller
– Adding and linking the TextArea field
– Implement logic to show numbers in the TextArea
– Implement logic for clear, comma and math operations
– Implementing logic for evaluation
– Deciding which operation to perform
– Finding the operands
– Writing the result to TextArea
– Finishing touches
– Rejecting all other characters besides the ones on the buttons
– Clearing the TextArea after a successful operation
– Evaluate the operation when pressing Enter or =
Lesson 17 – Hibernate & Spring – MVC, Web API & Code Generation
– What is Hibernate?
– DIfferent ORMs
– POJO
– LOMBOK
– Mapping tables to POJO
– Hibernate Code First vs Database First
– MVC (Model View Controller pattern)
– What is a Web API
– HTTP Verbs
– JSON / XML
– Thymeleaf
– Spring and Spring Boot
– Application Context
– Dependency injection
– Aspect-Oriented Programming
– MVC in Spring
– Mapping Requests to POJO
Lesson 18 – Unit testing & Clean Code
– Clean Code
– Why is Clean Code Important
– General code writing guidelines
– DRY Principle
– Kiss principle
– Yagni Principle
– Unit Testing
– JUnit Framkework
– Unit tests vs Integration Tests
– JUnit API
– Mockito Framework
– Decoupled Code And Unit Tests
Lesson 19 – Spring & Hibernate project
– Setting up Spring and Hibernate
Lesson 20 – Spring & Hibernate project
– Adding interface and API to our project
Cursurile se desfășoară exclusiv online, în limba română, pe o platformă de învățare dedicată și vor fi urmate în ritmul propriu; nu ești condiționat(ă) de o zi și o oră anume pentru prezența la curs, ci studiezi de oriunde dorești și oricând poți. Noi recomandăm studierea unei lecții pe saptămână.
După promovarea examenului final primești o diplomă de finalizare curs care atestă competențele dobândite. Aceasta poate fi trecută în CV.
Periodic se organizează întâlniri live cu trainerii, de tip Meetup Q&A, pe platforma Cisco Webex; acestea vor fi publicate în calendarul din platforma de învățare în momentul în care, împreună cu trainerul, stabilim data și ora la care vor avea loc. Prezența la aceste întâlniri este opțională.
Toate cursurile CTRL+N sunt construite de la zero și nu necesită cunoștințe anterioare nici din domeniul IT, nici de matematică. De asemenea, nu există limită minimă de studii.
Criteriile de recomandare după finalizarea cursului sunt promovarea examenului final cu minim nota 8 precum și realizarea proiectului aferent cursului ales și a exercițiilor propuse de instructor. Acestea vor reprezenta potofoliul tău, având astfel baza pe care vei începe să construiești și să te dezvolți. În acest fel, angajatorul va putea valida cunoștințele dobândite de tine pe parcursul programului și vei avea șanse mai mari să fii selectat pentru interviu. În plus, îți vom putea face recomandări de joburi deschise din piață, atât de la parteneri și nu numai, ca tu să ai opțiuni multiple la care să poți aplica.